Engelli Öğrencilerle Yapılan Görüşmeler Sonucunda Saptanan Bazı Fiziksel Engeller/Sorunlar
•
Kısmi
görme engeli bulunan ve resim konusunda oldukça yetenekli bir öğrenci, resim
yaparken hem büyüteç hem de ışık kullanmak zorunda olduğunu ve bu durumun
istediği her yerde resim yapmasını zorlaştırdığını belirtti. İki materyali de
birleştirecek bir tasarımın iyi olabileceğini söyledi.
•
Milli
sporcu olan ve görme engeli bulunan bir öğrenci, koşu yaptığı sırada akıllı
saatinden kronometre açtığını ve koştuğu yolun kilometresini akıllı saat ile
takip ettiğini söyledi. Fakat akıllı saatlerde her şeyin sesli okunmadığını,
örneğin kronometreyi sesli olarak duyamadığını ve dolayısıyla takip etmekte
zorlandığını söyledi.
•
Görme
engeli bulunan bir başka öğrenci ise uzaktan gelmekte olan otobüslerin,
dolmuşların nereye gittiklerini gösteren tabelalarını fark edemedikleri için
çok zorlandıklarını ve çoğu zaman bu sebepten ötürü yürümek durumunda
kaldıklarını belirtti. Duraklarda bu duruma çare olabilecek sesli sistemlerin
kurulabileceği fikrini verdi.
•
Kısmi
işitme engeli bulunan bir öğrenci; telefonların, saatlerin ve daha birçok
cihazın artık su geçirmez olduğunu fakat kullandığı işitme cihazının bu
özellikte olmadığını belirtti. Bu konuda geliştirici tasarımlar, uygulamalar
yapılması gerektiğini düşünmekteydi.